2012. február 15., szerda

Kazah sasos vadászat, kelta hagyományok

Kazah eagle hunting  (Nagyon jó felvételek!)

Az elmúlt napokban kicsit beleástam magam a kelta hagyományokba. Érdekes, hogy míg a mongolban például a pásztor szó -ard- kifejezi a pásztort, a népet - de ezt a tövet megtaláljuk a mongol ardag szilaj  stb. szavakban- addig például az ír nyelvben a fa -fid- tudós -fios -származik azonos tőről. (Vagy walesi gwydd és gwyddon ami jelent fákat és tudós férfiakat.) Amúgy jelenlegi tudásom alapján nem látom, hogy a magyar nyelvben ilyen mélyen benne lenne a lovas élet. (Megjegyzem nem vagyok nyelvész és sose volt erősségem a nyelvtan meg a nyelvek csak megtaláltak ezek a szavak.)
Caitlin Matthews:Kelta hagyományok könyvéből -Édesvíz kiadó, 2000- idéztem az ír és walesi szavakat. (A mongol szavakat Kara György: Mongol Magyar szótárából vettem.) Előbbiből idézem Szent Patrick "mellvértjét"-könyörgését:
172. oldal:
"Én ma felkelek
A menny ereje segítségével:
A nap fénye,
A hold csillogása,
A tűz ragyogása,
A villám sebessége,
A szél gyorsasága,
A tenger mélysége,
A föld biztonsága,
A szikla szilárdsága segítségével."

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kettlebell hírek, május első hete

Artem 32 kg-os bellel helyből gömbbel felfelé szakítás egy lábon állva.  Valamint feltöltött egy videót amelyen 70 kg-os rúddal egykezes sza...