2012. május 25., péntek

Úszás, kis tudomány


Nem nagy kedvvel mentem ki. Amikor azonban a vízben voltam elmúlt ez az érzés.
25 hossz mell.
15 hossz hát. Az első 5 hossz itt is nehézkesen ment aztán belejöttem. 32 -összesítettben- kör környékén már nagyon unatkoztam. 37 környékén a mellettem lévő sávban feltűnt egy komoly úszó. Pont akkor indult és ő is hátban. A medence feléig tudtam vele tartani a tempót. Aztán a következő kör végén láttam ismét-félszemmel. 
Összesen 46 hosszt mentem. 50 perc-1 óra alatt- ezt az eredményt még mindig nem hiszem el, nekem ez nagyon megfelel. 30 vagy 33 méteres a medence. Tehát kb. 1500 m úsztam megállás nélkül. Elsőre nem rossz. Fáradtság, szinte semmi.

A napokban olvastam el Thomas Hanna: Izomkontroll (Második javított kiadás, Nyíregyháza, 1998) könyvét. 
Kezdjük az alappal-az előbb írt könyv 9. oldala.:
"... egész életünk során a szenzoros és motoros (érző és mozgató...) rendszerünk specifikus muszkuláris reflexekkel (jellemzően sajátos és önkéntelen izomműködésekkel) ad folyamatos választ a mindennapok állandóan adódó stresszeire és traumáira... Ezek az ismétlődően kiváltott reflexválaszok szokássá alakuló muszkuláris kontrakciókat (megrögzötten tartós és önkéntelen izom összehúzódásokat hoznak létre, amiket -akaratlagosan - már nem tudunk egyszerűen feloldani. ... Mindennek merevség, fájdalmak és mozgáskorlátozottság a következménye..." Ezt hívják szenzomotoros amnéziának.
Úgy látom ezzel az alappal sok rendszer egyetért, például a prasara jóga, Z- health, a primal move ban nem vagyok elmélyedve de talán nem sértődnek meg az oktatóik ha azt mondom ők is alapnak veszik a fennt leírtat... Azonban ahogy megszüntetik, ott már más utat járnak be a rendszerek.
Szerdától kísérletezek ezzel a rendszer. Van olyan gyakorlat -illetve végrehajtási módszer- amit elsőnek elvetettem. Van ami viszont több, mint szuper-erre a gyakorlás után jöttem rá. Összességében nagyon ígéretes és érdemesnek tartom tovább kísérletezni Thomas Hanna rendszerével. Valamint úgy látom Valentin Dikul hát átmozgatás alapgyakorlatai mellett jól megfér.

(Aztán azon ki-ki elgondolkodhat nem e ez a negyedik "csapás", hogy nem teljesen van  irányításunk alatt az izom -bár szerencsére vissza lehet szerezni a normális mozgástartományt stb.. Az első háromnak az alábbiakat nevezik: Föld középpontú világ helyett Nap, Darwin és az evolúció -majmok..., Freud a 3 szintjével -tudat,tudatalatti, tudattalan-ez utóbbi a "lényeges".. Mindegyik nagy felháborodást keltett anno....)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kettlebell hírek, május első hete

Artem 32 kg-os bellel helyből gömbbel felfelé szakítás egy lábon állva.  Valamint feltöltött egy videót amelyen 70 kg-os rúddal egykezes sza...