2012. július 9., hétfő

Talajíjászat, kettlebell


Nagyon jót tett velem a Balaton átúszás. 

Az úszás egyenlőre szünetelni fog.
Ma kettő edzést hajtottam végre. Elsőnek talaj íjásztam jobb kézzel. Több óra eltelte után jött a KB edzés.
A régi programot kicsit megváltoztattam:
1 TGU könyökrejövetelig- vissza-1 TGU- tetején 1 katonai kinyomás -tartóban egy elől guggolás - vissza kinyomtam a súlyt- 3 szakítás- vissza le TGU.(Adott létrafokot továbbra is letétel nélkül hajtom végre.)
A könyökrejövetelek és a török felállások száma maradt egy. A többiből hármas létrát hajtottam végre- 3 ismétlésig mentem fel. Miután adott létrafokkal végeztem jobb és bal kéznél, húzódzkodtam- mint mindig most is taktikai módon. Első létrafok után 10 kg-al 3 ism., második létrafok után 10 kg-al 6 ism., harmadik létrafok után 9 ism. saját testsúllyal.
Összesen 2 kört hajtottam végre, szép kényelmes tempóban. Így is nyögvenyelősen ment -6 ismétlés húzódzkodás kettő részletben, katonai kinyomás helyett néha láblökéses nyomás stb.. 
Jó darabig ez a változat lesz.
Ebben a variációban elég kargyilkos. A guggolásokat sok-sok hónap után most hajtom ismét végre. Egyszerűen sok volt a terhelés a lábamnak -lovaglás stb.. Most már elég erősnek érzem, hogy visszahozzam, ismét rendszeresítsem a guggolást- a többi mellett. (A kezemnek fárasztóbb tartani a súlyt, mint a lábamnak guggolni.)

4 megjegyzés:

  1. Sanyi, a kis kíváncsi-fáncsi gyerek2012. július 9. 18:05

    Hali!
    Már az előbbi bejegyzésedet is kommentáltam, de úgy látszik, elveszett az éterben.
    Akkor most megint:

    Gratulálok a bátorságodhoz, hogy 3-4 nem túl biztató uszodai mozgolódás után egyből beugrottál a Balatonba! Az erőnléted tuti megvolt, a testsúlyod is kicsi, de azért a technika és ezáltal a sebesség biztosan javításra szorul, mert a 4 óra, az nem kevés. Egy átlag amatőr (mármint aki rendszeresen úszik, de nem versenyző) kb. 2 óra alatt biztosan lenyomja. Erre értem én a bátorságot. Talán nem kellett volna magadra kötni egy @12-t... :-)

    Mindazonáltal tiszteletre méltó teljesítmény!

    Most pedig mint egy veterán Balaton átúszóhoz lenne néhány kérdésem:
    1. Nem voltál közben szomjas? Lehetett inni a csónakoknál?
    2. Hogyan jöttél vissza az indulási oldalra, a szervezők biztosítottak egy hajót az indulóknak?
    3. Lehetett pihenni a csónakoknál, azaz néhány percre megkapaszkodni, ha már úgy érezted, hogy rögvest lehúz a mélység?

    Köszi a válaszokat!

    VálaszTörlés
  2. Mióta a blognál beállítottam a dinamikus nézetet feltűnően kevés a komment...
    Régen elég sokat úsztam.... Tény és való készüléskor többet kellett volna úsznom.
    Igen a 4 óra elég sok. Kettő fő probléma volt. Egyrészt ez volt az első nyílt vízi úszásom és eleinte sokkoltak a hullámok. Másrészt előző nap éjszaka fél 11 körül érkeztem meg a szállásra ahol kb. 5 órát tudtam aludni-hajnalban indulás volt Révfülöpre.... Majd jövőre... Annak viszont örülök, hogy nem álltam meg és nem adtam fel.
    Igen a hajóknál meg lehetett állni. Az már mellékes, hogy az úszószemüvegem pántja -500 m körül- elszakadt közben. Következő hullám el is vitte... Mire a déli partra értem olyan volt a szemem mint az angóra nyúlnak-vasárnap már legalább nem fájt... A fejemet kitartva pedig nagyon kényelmetlen volt úszni.
    Szomjas nem voltam.
    A nevezési díj tartalmazta a komp jegy árát- ezzel tudtál visszajönni, a pólót és az étkezési lehetőséget a déli oldalon.

    VálaszTörlés
  3. Köszi a válaszokat, ha nyerek a lottón, akkor jövőre én is kipróbálom. Addig marad az uszoda hullámtalan és egyhangú klóros vize...

    Amúgy ez a dinamikus nézet Neked bejön? Számomra nagyon személytelen és arctalan. Ráadásul amikor kipróbáltam (én is blogspot-os vagyok), elég lassan műxött, mondjuk elég régi a gépem.

    VálaszTörlés
  4. Mindenképp próbáld ki. Hatalmas élmény nyílt vízben úszni. Jah és köszi a gratulációt!

    Nekem bejött. A többi sablonféle nem tetszett.
    Néha szükség van frissítésre, mert nem tölti be teljesen. Olyan félkésznek mondanám. Jó pár modul nem használható még a dinamikusnál...

    VálaszTörlés

Kettlebell hírek, április vége

  Alexander Katkov fogáserősítés Vitalij Sitnikov 56 kg-al gömbbel felfelé szakítás Egy kézben 50+ 40 kg összefogva, 3 lökés. Részemről: 45 ...