2013. január 5., szombat

Mitokondriumok és edzés

Nemrég említettem egy kutatást az edzés és a mitokondriumok kapcsolatáról. Szintén ebben a bejegyzésben belinkeltem a mitokondriumokról egy leírást.
Szerényes orosz tudásommal - annál több netes segítséggel - átnézve összefoglalónak mondom. Az első részén kitér a mitokondrium leírására. Ezzel nem törődök mivel ez önmagában nem tesz erősebbé.
Említi John Holostsi kutatásait - róla semmit nem találtam a neten. Aki azt tapasztalta kutatásai során, hogy a 2 órán át futó csoportnál növekedett legjobban a mitokondriumok száma. (Ezt kicsit kétkedve fogadtam, de a sportorvos oldalon is írnak a mitokondriumok számának növekedéséről - lásd táblázat.) Említi Gary Dadly kutató ezzel kapcsolatos kísérletét is- róla se találtam semmit. 
A cikk végén közöl egy futás tervet 3 és 5 km-re:

5 km:

  • 3 x 2000м 2 perc pihenővel
  • 4 x 1 mérföld 90 másodperc pihenővel
  • 6 x 1,000 méter 50 s pihenővel



  • 3km:

  • 3 x 1,500 méter 3 perc pihenővel
  • 6 x 800 méter 90 s pihenővel
  • 16 x 400 méter 45 s pihenővel



  • (Számomra kicsit zavaró az m betű értelmezésének figyelmen kívül hagyása. Ott ahol kiírták a méter tűnt ésszerűnek.)

    Az intenzitás 100 %.

    De itt a cikk aztán ki-ki nézze át, elemezze. Javítást, észrevételt is szívesen veszem.

    Utólag: Halak izomzata, mitokondriuma...

    Nincsenek megjegyzések:

    Megjegyzés küldése

    Kettlebell hírek, május első hete

    Artem 32 kg-os bellel helyből gömbbel felfelé szakítás egy lábon állva.  Valamint feltöltött egy videót amelyen 70 kg-os rúddal egykezes sza...