2016. szeptember 4., vasárnap

Gyógynövények sportoláshoz

Igen hosszú azon növények listája amit kipróbáltam. Az alábbi írásban a fontosabbakat illetve az ezzel kapcsolatos tapasztalataimat szeretném megosztani. Mindegyik esetben több hétig használtam a gyógynövényt.

Legfőképp izületre (avagy túl a kondroitin- glükozamin stb. formulán)
Macskakarom: Bevált.
Ördögkarom: Nem hagyott mély nyomot az emlékeimben de lehet kellene még egy kört futni vele.
Kurkuma: Bevált. Multiknál szoktam venni, mint fűszer így fillérekbe kerül. Viszont a legtöbben nem fognak tudni 2-3 gramm kurkumát meginni 2-3 dl vízzel. Az egyetlen ami elnyomja az ízét az a moringa gyógynövény. Majd később írok erről is.
Gyömbér: Talán segít.
Indiai tömjénfa. Lehet  nagyobb adagban még egy kört kellene futnom vele.
Gyuri bá a bükki fűvesember könyvében -többek között- mezei zsurlót ajánl. Szerinte az ízületi probléma összefügg a vese problémával..... Nekem a mezei zsurló semmit nem jelentett,

Legfőképp energizáló:
Természetesen nem olyan, mintha koffeint vinnék be. .. Nehéz leírni az érzést. Talán a tart szó lenne megfelelő rá. 
Nálam a ginzeng, ginko biloba semmilyen hatást nem fejtett ki.
Aranygyökér: Ehhez nagy reményeket fűztem, de semmilyen hatását nem éreztem. Pedig szálas teaként fogyasztottam.
Yerba guarana mate tea: Bevált. Az elkészítésnél arra kell figyelni -a zöld teához hasonlóan-, hogy a felforrt teavizet meg kell várni míg visszahűl 70 fokra. Ez körülbelül 7 perc. Így nem csapódnak ki az értékes tápanyagok. (A fekete tea készítésénél nincs gond a 100 fokkal...)

Tesztoszteron:
A maca és gotu kola Dél_Amerikai gyógynövények használatával kapcsolatban mutattak ki tesztoszteron szint növekedést. Inkább az energizáló hatását emelném ki.
Tongkat ali: Ezt még nem próbáltam ki. (Szintén fel van írva a listára a Dit Da Yow kínai gyógynövény.)

Kasvirág: Semmi. 


Bándi Csak a győzelem a fontos könyvében található az alábbi gyógynövényes recept -38. oldal- amit az 1980-as években a súlyemelő válogatottunk használt a zsályafürdő mellett:

Roboráló tea:
4 dkg borsmenta
5 dkg szarkalábvirág
2 dkg galagonyabogyó
2 dkg levendulavirág
10 dkg zsurlófű
6 dkg kenderfű
5 dkg szórósgyöngyajak
5 dkg porcsinfű
5 dkg citromfű
10 dkg somkórófű
5 dkg cickavirág
5 dkg olajlevél
5 dkg medéntfű
5 dkg galagonyavirág levéllel
10 dkg fagyöngy
5 dkg nyírfalevél
5 dkg diófalevél
Nekem túl nagyok az adagok egy embernek. A diófalevél miatt csak kúraszerűen használnám. Ugyanis az nagy mennyiségben méreg. Ezért használták régen lovak féreghajtásánál - is. Ebben a variációban még nem próbáltam ki, mert vannak alapanyagok amiket sehol nem találok. De külön külön kipróbáltam. Csak a diófalevél -és a csalán- amire azt tudom mondani oké. Talán oké a galagonya és az apróbojtorján. 


Moringa por. Ez új szerzemény. Mintha segítene. Érdekes, hogy eleinte alig bírtam meginni 2-3 gramm port 2-3 dl vízben most azonban gond nélkül felhajtom.

Rengeteg szálas teát iszok. Legfőképp feketét -nem kell gondolni drága fajtákra...-, mert annak jó az íze. Szintén sokat segít. (Érdemes -volna- elolvasni Lukácsi Katinka Teafüvek vizsgálata diplomamunkáját- sajnos ma már a netről lekerült a teljes anyag. Ebből pl kiderül, hogy a tea a hőmérséklet csökkenésével egyre kevesebb antioxidánst tartalmaz. A teáknál az jelenti a problémát, hogy sok múlik az elkészítésen- de nem kel túl agyalni, fontoskodni a dolgot. Ezzel szemben ha megveszünk egy bort az már készen van és nekünk  semmi dolgunk nincs vele.... Persze az elfogyasztásán kívül.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kettlebell hírek, május első hete

Artem 32 kg-os bellel helyből gömbbel felfelé szakítás egy lábon állva.  Valamint feltöltött egy videót amelyen 70 kg-os rúddal egykezes sza...