2009. december 31., csütörtök

Paleolit táplálkozás

Hasonlít a paleolit táplálkozás, a mai magyar hagyományőrzéshez- természetesen nem teljesen. Vaspók SZIP-en írt 2009.12.29. 9 óra 36 perc írt bejegyzésének egy része idekívánkozik.
A nomádoknál a nyílvessző ajka hosszú időn át csak egy vájat volt, nem pattant az idegre. Persze korhű anyagokból -leginkább szaruból szokták- lehet készíteni nockot , de ez nem lesz hagyományörző. Én is úgy tudom a nock csak az elmúlt kb. 500 évben jelent meg. Most pedig gondolj a paleolit palacsinta receptre. Elképzelem, hogy Kr. e. 500 ezerben "germánia" sötét erdejében kókuszzsírt főznek majd fahéjt adnak hozzá...
Fontos! Ha neked beválik használd de nem biztos paleolit, ahogy a szaruból készült nyílvessző nock se szkíta kor hű ....

4 megjegyzés:

  1. hát,én nem tudom, Atti... hol van innen a hajdina meg a quinoa például? ezeknek is nagyon jó a glikémiás indexe, de ha elsősorban a GI-t nézzük, ugye attól még nem paleó.
    Én pl. nem szeretem a kenyeret,meg cukrot se szoktam fogysztani, steviám viszont van dögivel,de nem sokat használok azt se,és nyírfaszörpöt is szoktam inni, de nekem komoly problémáim lettek elvi szinten ezzel a sok hússal.
    de, még nem értem a könyv végére. :-)
    azt hiszem,látunk még erről beszélgetéseket :-)

    VálaszTörlés
  2. Én például kenyér nélkül alig tudok meglenni. Viszont a cukor kizárása könnyen megy-és nincs steviám :P. A nyírfa szörp miatt irigyellek. Gondoltam már rá, tavasszal megcsapolok egy nyírfát az erdőben :).
    Szerintem mindig az adott terület és az időjárás határozta meg mit tudtak enni ...

    VálaszTörlés
  3. ebben is teljesen egyetértek- a makrobiotika szerint is jobb a körülötted megtalálható cuccokat enni,mert abból való vagy Te is, rezgés és egyéb szinten.

    A Kenyér Magyarországon (és ahogy észlelem Európában) azért nem csak táplálékbevitelről szól.Minden országnak jellemző a kenyere például..
    Nagypapám pl. (az anyai) mindig keresztet rajzolt a Kenyérre,mielőtt felvágta, és nagy becsben volt Náluk a vekni. Igaz, a Pékbácsi a szomszéd utcában lakott, vagyis nem ipari ennivaló volt :-)

    VálaszTörlés
  4. Ezt a makrobiotikát jó tudni. Én tapasztalatból mondtam... :). Például ősszel kimentem a közeli erdőbe lóháton és ott ettem kökényt, ott gyűjtöttem csipkebogyót. Tudom az utat a közeli vadalmás helyre így ott néha vadalmát eszek...
    Az én nagyapám is (szintén anyai részről!) mindig keresztet rajzolt a kenyérre mielőtt fölvágta.
    Nekem is a saját sütésű kenyér jött be-csak hát néha egyszerűbb megvenni a boltban. Egyszer próbáld majd ki a kézzel dagasztást :P.

    VálaszTörlés

Kettlebell hírek, május első hete

Artem 32 kg-os bellel helyből gömbbel felfelé szakítás egy lábon állva.  Valamint feltöltött egy videót amelyen 70 kg-os rúddal egykezes sza...