2009. december 9., szerda

Zurkhane

Ma reggel egy ismeretterjesztő filmet láttam Iránról -emiatt is elkéstem a suliból :)...
A filmben mutatták egy zurkhane (Erő Háza) nevű helyet. Itt tradicionális iráni gimnasztika edzés folyik -clubbel, birkózás,de volt dervis tánc is. . Ahhoz, hogy valaki csatlakozzon a zurkhane tagjaihoz 1 hónapon át figyelemmel kell kísérnie az ott zajló eseményeket.
Nagyon tetszik ez a kifejezés, zurkhane. A tradicionális iráni gimnasztika közben egy ember felolvasott a Királyok könyvéből. Ebben iráni hősök tettei találhatók.
Rákerestem a Királyok könyvére de nem adott ki semmit -más variációkra sem. Egy kis keresés után kiderítettem, hogy a Dastan és az Amir Arsalan-e namdar "könyv" hőstettekről szól.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kettlebell hírek, május első hete

Artem 32 kg-os bellel helyből gömbbel felfelé szakítás egy lábon állva.  Valamint feltöltött egy videót amelyen 70 kg-os rúddal egykezes sza...