2011. október 19., szerda

Transzfer hatás

Noh feleim szümtükkel nem arról van szó, hogy le a funkcionális kifejezéssel. Jómagamnak megfelel. Csak kis történelem lesz. Valamint zavar, lassan minden funkcionális -külön tetszik a kötélmászó gép ami szintén funkcionális...
Bondarchuk írt egy könyvet a transzfer hatásról. Közérthetően a transzfer hatás a következőt jelenti. Adott gyakorlatban megszerzett erőt mennyire tudod hasznosítani más területen. Zatsiorsky Science and practice of strenght training könyvében is ír róla. Elég szép képletet közöl amivel ki lehet számítani a transzfer hatást. (Átlag halandó -mint jómagam- nem tudja használni a képletet.)

Azt tapasztaltam a lovasíjászatomra pozitív hatással van az RKC alapelvek szerint végzett snatch. Fogalmam sincs miért tudok snatchelés után jobban lovasíjászni az esetek 90 %-ban de működik. Szóval nekem az a funkcionális. (Elég sok mindent a lovasíjászat nevű szemüveg mögül nézek.) Ahhoz viszont, hogy jobb legyek a snatchben. Noh ahhoz meg az erőnlétemet kell fejlesztenem. Szóval nekem ahhoz az a funkcionális.
A sport specifikus edzésben már nem hiszek. Sosem felejtem el amikor 3 teljesen azonos de különböző erősségű íjat használtam. Lőttem 5 m ről 25 fontossal, aztán 10 ről 30 fontossal, majd 15 méterről a 35 fontossal. Ez utóbbi íjjal úgy félrelőttem -a hatalmas céltáblát nem találtam el- hogy ihaja. Abszolút de nem tett jót a technikának. A töltés fejlesztésre anno használtam nehezebb vesszőt -ez teljesen másképp szállt, így ezt is elfelejtettem- meg próbálkoztam csuklósúllyal a töltő karomon. Rendesen megölte a finom mozgásomat. Kellett pár lövés mire visszajött a precíz mozgás. Inkább jó, masszív alapokat fejlesz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kettlebell hírek, május első hete

Artem 32 kg-os bellel helyből gömbbel felfelé szakítás egy lábon állva.  Valamint feltöltött egy videót amelyen 70 kg-os rúddal egykezes sza...