2009. május 18., hétfő

Lovasíjászat

Vannak akik szerint lovasíjászat során úgy kell lecsapni a célra, mint ahogy a sólyom lecsap az áldozatára. Szerintem inkább olyannak kell lenni, mint az esőnek. Ahogy az eső öntöz egy területet úgy kell nekem is "zápor" alatt tartani a területet.
Vannak aki szerint lovasíjászat során megfigyelőnek kell lenned-belül. Mostanában az ürességgel próbálkozok-nekem az üresség eddig jobb.
Szokták a lovasíjászok külön a töltést gyakorolni. A töltés edzéseim során bevezettem az időt-gymboss. Nyugodtan állítsd be duplára így időre kell beállítanod a vesszőket... Ez a második idő több legyen a vessző gyűjtés végett.
Szoktam külön gyakorolni a húzást oldás pontig. Ezt is szoktam időre. Ez a ritkább. Ugyanis a szép, lassú visszaengedés jótékony hatással van az inakra.
A húzás során a háttal való feszítést emelik ki. A húzás vége pedig a lapockák záródása. nekem ez nem működik. Helyette arra figyelek, hogy a feszítő kéz felkarja egy vonalba kerüljön a tartó kézzel-előre lövésnél a feszítő kéz felkarja merőleges legyen a felsőtestre...
Szoktam súlylökést imitálni. Ugyanis fontosnak tartom az ellentétes funkciók -jelen esetben húzás-lökés- fejlesztését. Ujjaknál szintén- befőttes gumi az ujjak köré és így kinyitni az ujjakat...
Azt mondják ha valaki 90 méteren 9 vesszőt akar kilőni könnyű (laminált) íjat kell használni. Kb. 200-400 gramm különbség van súlyban a gyanta és a laminált íjak között. Nem hiszem ez gyorsabbá tenne. A töltés gyorsasága tőled és a vesszőtől függ. A húzás (mennyire nehéz kihúzni az íjat vagy könnyű) az íj anyagától és az íj alakjától -természetesen a fonterőtől is- függ. Gyalogos kísérleteim során leggyorsabb nehéz íjjal és nehéz vesszővel voltam- de nehéz vesszőt nem fogok használni "repülési" tulajdonságai miatt. Az utóbbi hetekben kettő alkalommal lovasíjászat során egy szektorban (30 méter) ki tudtam lőni 3 vesszőt. Egy évig még "nehéz" íjat akarok használni. Más szakágakban is nehéz íjakra törekednek mert azok stabilabbak, igy pontosabban lehet velük lőni-barebowosok forumában 1 kg-os középrészekről olvastam...
Egyre inkább úgy látom (én is) az út spirális -ezt A harcművészetek szellemiségéről haladóknak című könyvben olvastam...Több százezerszer megismételsz egy mozdulatot - ugyanazt az utat járod be- de közben egyre mélyebb tudásra teszel szert...
Még annyit, hogy a lovasíjász kezében lehet élet és halál. A halált ezen korban élők ismerik. Az élet...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kettlebell hírek, május első hete

Artem 32 kg-os bellel helyből gömbbel felfelé szakítás egy lábon állva.  Valamint feltöltött egy videót amelyen 70 kg-os rúddal egykezes sza...