2010. november 17., szerda

Esti lovaglás, mesék, kettlebell

Tegnap is sötétbe nyúlóan lovagoltam. Tél felé, télen mindig ez van. Mélyíti a kapcsolatot ló és lovas között, fejleszti ló és lovas érzékeit. Ma már csak piros villogót használok fényvisszaverő mellényt nem. Hisz kinn terepen nincs fényforrás.
Tegnap x amikor a tanyára értem keményen hajtotta a lovát. Mai fejjel tudom 2009/2010 telén a ló vette el a kedvemet a lovaglástól. Utána megértettem ilyenkor tél előtt örülni kell ha zsíros, kövér a ló hisz rideg tartásban vannak. Őrizni kell minél jobban testsúlyukat. Ennek megértése az egyik ami miatt most igen jól tartom magam. A másik a telet kettő részre osztottam. A téli napfordulóig csökken a nappalok hossza utána nő.
Úgy látom télen lesz nagy hideg és nagy meleg is. Ez párszor váltakozni fog. Valamint hosszan fog tartani a tél. Noh majd meglátjuk.

Pár napja újabb magyar nyelvű kazah mesés kötettel találkoztam. Olyan 1 hét és megérkezik. Valamint e nyomán kirgiz és tuvai mesékre is rábukkantam. A kirgiz mesékről szóló kötetet kivettem a mezőkövesdi könyvtárból, a tuvai pedig kiderült a könyvtár pincéjében megvan. Kivettem azt is. Puszta, jurta, lovak... Hümm. De kemény nagyon kemény világ.

Kettlebell óráimon bizonyos keretek között pusztai időszámítás van. Van amikor a 45 perces óra 15 perccel rövidebb van amikor 15 perccel hosszabb. Attól függően ki hogy érzi magát.

A mesék hatására gondolkodtam olyanon, hogy lenne 3 próbatétel stb. Még alszok rá pár holdtöltét. :)

3 megjegyzés:

  1. Azért óvatosan ezekkel a tervekkel. A 3 próbatétel teljesítése után a mesékben a hős szegénylegény valami jutalmat szokott kapni, pl. királylány keze, fele királyság... :))) esetleg "nem kapsz két bazi nagy pofont ha megcsinálod".
    Vagy a kazah mesék máshogy végződnek?

    VálaszTörlés
  2. Igen meg van a jutalom is meg a feladatok is... Ha kipróbáljuk akkor az nyáron lesz.
    Kazah mesében fele királyság vagy egész , ménes stb...

    VálaszTörlés
  3. Ménes? Én még Gusztival sem bírnék. :)
    Viszont a próbatételek nagyon érdekelnek. Várjuk, hogy mivel állsz elő.

    VálaszTörlés

Kettlebell hírek, május első hete

Artem 32 kg-os bellel helyből gömbbel felfelé szakítás egy lábon állva.  Valamint feltöltött egy videót amelyen 70 kg-os rúddal egykezes sza...