2010. november 19., péntek

A hős és az egyszemű

Először Homérosz Odüsszeusz művében találkoztam ezzel a történettel. A történet röviden és tömören az alábbiról szól. Az egyszemű óriás barlangjába kerülnek aki a barlang bejáratát kővel eltorlaszolta. Ember azt a követ megmozdítani nem tudta. De az óriás reggel és este elgördítette, hogy a juh nyájat kiengedje. Odüsszeusz megvakítja az egyszeműt ők pedig vagy birkabőrben vagy a birkák között reggel kimenekülnek.
Ugyanezt a mesét megtaláltam a nartok eposzában -ott Urizmag a főhős. Ma pedig a kirgiz mesék között találkoztam ezzel a történettel. Itt Dzsajil mergen a hős. A fő mozzanatok mind a nartoknál, mind a kirgizeknél ugyanaz. Csak kis eltérés figyelhető meg.
Annak megmondhatója nem vagyok ki kitől vette át. Ki tudja, lehet van valóságalapja is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kettlebell hírek, május első hete

Artem 32 kg-os bellel helyből gömbbel felfelé szakítás egy lábon állva.  Valamint feltöltött egy videót amelyen 70 kg-os rúddal egykezes sza...