2012. március 30., péntek

2012 tizedik lovasíjász edzése, üdvözöl a XXI. század

A tanyán nagy változások vannak az új épülő tanya miatt. Nem ezt ígérték! Nagy a feszültség.
Ehhez még szél is társult. Ilyenkor Gusztáv ijedősebb.
Az első 5 futam elég kiszámíthatatlan volt. Futamon belül is össze -vissza ment a ló- gyorsan, lassan, megugrott. Természetesen lőttem, jó volt tapasztalatszerzésnek... Aztán 6. futamban, mintha varázsütés történt volna elkezdett szépen vágtatni és nekem is jobban ment. A futam végén nagy szél fogadott az égen pedig sötét felhők úsztak felénk(?). A következő futamokban is szépen ment. Öröm volt ismét 9 vesszőket hozzáfogni az íjhoz. Általában 6-7 vessző ment ki. Igen mehetnék biztonságira aztán itt villoghatnék, hogy 4 ből 4 talált de jómagam így nem tudok fejlődni. Jelenleg ha el is megy a vessző már kisebb területen kell keresni. Évről évre, milliméterről milliméterre szűkül a kör a céltábla közepére. 
A futam közben kompressziós pólót használtam. Nem csak a lovaglást hanem az íjászatot is stabilabbnak éreztem. Ez nem jelenti a pontosabb találatot csak nagyobb az esély rá. (Ki kell tudni használni.) Amit különösen érzek főleg kettlebell közben, hogy gyorsabb a regeneráció. (Az SMR system közben pedig kicsit fájdalmasabb így. Remélhetőleg még optimálisabb állapotba kerül a kötőszövet... Valamint az eddigieknél is nyugodtabb állapotba kerültem közben.) Ha további információk érdekelnek a kompressziós ruha előnyeiről érdemes felkeresni sportkompresszió oldalt.
A másik új felszerelésem a súlyemelő cipő -legolcsóbb, Magyarországon kapható változat, de nekem megfelel. Pár hete János kérésemre elhozta a súlyemelő cipőjét. Lökésnél akartam kipróbálni. Azt tudom mondani stabilabb, könnyebb benne végrehajtani. Viszont mivel előrébb van a súlypontom csak hetente egyszer fogom használni. A cipő levétele után úgy éreztem átléptem a határt. 2 napot kellett várnom a következő lökés edzésemre. Ebből a kettő napból az egyiken kihívás szerepelt. A kihívás ellenére, másnap könnyen ment dupla 24 kg-al a 8 lökés, birkózócipőben. (Valamilyen cipő kell. Az első egy-kettő lökés edzés után eléggé sajgott a talpam, a sarkam a dobbantások miatt.). Jól éreztem az átlépést. A másik dolog amit el kell mondanom a lökés technikám girevoy sport szerű. Szerű, mivel ezt magam raktam össze , GS edző nélkül. Ezt nem fogom tanítani. Aki hozzám jön RKC-t kap. Mivel komoly céljaim vannak és oktató vagyok, -emiatt úgy érzem bizonyos keretek között kísérleteznem kell- ezért próbálom ki ezt a GS szerű technikát lökésben. (Csak lökésben!)
A lökés és úgy gondolom a lovasíjászat miatt jelenleg robbanékony és nagy állóképességű vagyok. Ez a kettő szó eddig kizárta nálam egymást edzésben. (Utólagos pontosítás. Még robbanékonyabb és nagyobb állóképességű vagyok. Ilyen mértékben a kettő együtt.... erre sose gondoltam...)

Pár napja beugrottam a könyvesboltba. Néha-néha benézek. Jelenleg a kiválasztott könyv átnézése a következőképp zajlik. Hátlap elolvasása. Utána jön -e kettő sorrendje változó- a tartalomjegyzék áttekintése, majd a felhasznált irodalom  levéltár, oklevelek.... Találtam egy jónak ígérkező könyvet de amikor láttam "csak" felhasznált szakirodalom van -valószínű -elnézést a kifejezésért- összeollózta; letettem. Találtam egy nagyon szép könyvet ami a régi magyarországi életről szólt. Gyönyörű régi hirdetések, korabeli fényképek voltak benne. Igen, a cím csalóka. Átnézése után arra jutottam a könyv a XIX. századi magyarországi életről szól. Időutazás volt végignézni! Találtam egy lovasíjász könyvet. Kitért a korhű viseletre, a történelemre .... is. Mondjuk ezt a sok témát 100 oldalba besűríteni. Aztán kezembe akadt A ludovika című könyv. A hátlapján található idézet megfogott.
"Legyetek bajtársiasak, emberszeretők, katonáitokat, leendő beosztottjaitokat becsüljétek meg, tisztességesen bánjatok velük... Gyűlölködést ne szítsatok egyetlen szomszéd nemzet ellen sem, mert itt, a Kárpát-medencében élünk ezer éve és még élni fognak utódaink több ezer éven keresztül... A mi eszméinket vegyétek át, legyetek utódaink, mi ígérjük, hogy benneteket mindig támogatni fogunk munkátokban, amennyiben a haza és a parancsnokaitok ezt kívánják!\"(Szende László nyá. ezredes, egykori ludovikás akadémikus. (A netről szereztem a könyv hátlapján lévő idézetet. Ennyire penge nem vagyok.)
Csernus egyik könyvének hátlapján érdekes viccet olvastam.
Szent Pál -valaki és kész:)- lemegy a pokolba. A sátán körútra viszi. Elérnek az első üsthöz, ahol Kimászni tilos! felirat fogadja a látogatót.  
-Miért van itt ez a tábla?
-Ebben az üstben a németek vannak. Elég kitenni egy ilyen feliratú táblát és ők nem másznak ki.- mondja Lucifer.
A következő üstnél fegyveres őrök állnak.
-És ők?
- Oroszok. Ők csak így maradnak az üstben!
A harmadik üstnél se fegyveres, se tábla.
-Ők biztos angyalok!
- Nem, magyarok. Ha az egyik elkezd kimászni a többi visszahúzza.
(Erről most  természetesen lehetne vitatkozni....  Menjünk edzünk inkább!)

Rhoff-TDSI

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kettlebell hírek, május első hete

Artem 32 kg-os bellel helyből gömbbel felfelé szakítás egy lábon állva.  Valamint feltöltött egy videót amelyen 70 kg-os rúddal egykezes sza...