2016. szeptember 8., csütörtök

Előrelépéseim


Orosz fb


Részemről:
Ülve kettlebell tenyéren nyomás 20 kg. A 24 kg háromnegyednél sehogy se akart feljebb menni. 
Óriási hullámoztatásban van az edzésem és néha eléggé visszalépek majd ismét elindulok felfelé. Ismét elkezdtem edzésnaplót vezetni.
Kiolvastam Yessis:Secrets of soviet sport könyvet. Azt hittem nagyobb durranás -mivel a szerző többször járt és kutatott a Szovjetúnióban az edzésmódszerekkel kapcsolatban. de azért pár új dologgal gazdagodtam. Az első mondatai között van, hogy a szovjeteknek nem a doppingjuk jobb hanem jobbak az edzésmódszereik. Pár érdekesség a könyvből. Pl. Vasiliy Alexeev súlyemelő 100 métert 11,5 s alatt teljesített és 28 inch volt a súlypontemelkedése. 
Érdekes az alábbi történet. A szerző Yessis mondja milyen ügyesek a kézilabdás lányok. Az edzőjük válasza: Mi a röplabda válogatott vagyunk. Tehát széles alap fejlesztése a sportolónál az év egy szakában....
Igen érdekesek a táplálkozással kapcsolatos szovjet kutatások. Pl a B1 vitamin segíti az izom és ideg regenerációt - nem emlékszek hogy olvastam volna erről, . Az E vitamin javítja a kőtőszövet rugalmasságát és csökkenti a sérülést. stb. Inkább sporttörténeti érdekességként osztom meg a sok szovjet edzés előtti és utáni koktél közül az egyik legextrémebbet:
Intenzív edzés előtt 30-60 perccel:
120 gramm tejföl, 60 gramm napraforgó olaj, 1 tojássárgája.
Van olyan keverék is ami többek között szódium kloridot, magnézium kloridot, szodium glutamátot ascorbic acid és kalcium glycerophosphate-t tartalmaz. 
Ha már olvasás. Nemrég találkoztam Ady: Nótázó vén bakák versével. Nagyon tetszik:
"....
Magyarok, öregek, nótásak,
Bakák, búsak: dacosan, hősön,
....
Így járnak a Végezés ormán
Ezer és ezer évek óta,
Mindig a halálba rohantak,
...
Miért?kiért?mikor?: erősen
állták mert így rendelteték el
S be szép ilyen végzetes néppel
Ugyanaznak tudni magunkat.

Ez a regéknek ősi népe
S hősi népe túl minden hősön,
Rosszkor jőve s rossz helyre téve
Átugrik  Sorsot, Jelent, Voltat.
...
Búsultál, ütöttél, nótáztál
S halsz és élsz: így rendelteték el.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kettlebell hírek, május első hete

Artem 32 kg-os bellel helyből gömbbel felfelé szakítás egy lábon állva.  Valamint feltöltött egy videót amelyen 70 kg-os rúddal egykezes sza...