2024. június 26., szerda

Buzogány gyakorlatok vívóknak a 19. századból

 


38. oldal. 
Ebben a könyvben olvastam először arról, hogy a vívóknak ajánlják a buzogány gyakorlatokat.

Nőtanitványaim az alapállástól kezdve minden gyakorlatot ép a testgyakorlás helyes szempontjából i.emcsak a jobb, - de fölváltva egyúttal a bal kézzel ik oly pontossággal végezték, - a hogy aza még eddig e^y vívómestev sem mutatta be. Ezenkivül bemutatták még a testgyakorlásra nézve oly jótékony hatású buzogánygyakorlatokat is, a melyek - szerintem - még a kardvivásra nézve is sokkal czélszerübbek és szükségesebbek, mert a csuklót is mozgékonynyá és erősebbé teszik, mint az a bálványozott, ok- és czél nélküli tőrvívás. 31. oldal.

A napokban néztem meg Hamvai Kovács Gábor: Szablyavívás rekonstruálása előadását. Ebben további adatokat találtam a vívóknak ajánlott buzogány gyakorlatokról.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

2024, június, utolsó hét, kettlebell hírek

  1986-ban Hermann Göernerről szóló könyvből részlet.(Orosz oldalról mentettem le, nem volt több infó megadva.) Evgeny Snegur kettő darab 28...