2010. március 10., szerda

Hírek innen-onnan







Gittinge Sára nemezkészítőnek van pár eladó kész nemeze,erről tettem fel fényképeket. Jó nemezei vannak én vele csináltattam a nyeregalátétemet...Bírja a strapát.
Sámánizmusból akartam írni a szakdogámat töri szakon de nem vállalt senki. Aztán gondoltam megírom az ázsiai nomádok fegyverzetéből. De az a tanár aki hadművészettel foglalkozott meghalt.Így úgy néz ki Mezőkövesd iparosítása és TSZ-esítése 1945-től/1948-tól 1990-ig lesz a szakdogám.
Jelentkeztem RKC II-re. Jó lesz hallani ismét Pavelt-ha ő jön- szeretem a hangját :). Persze nem csak azért megyek:). Edzések/gyakorlások jól mennek. Jövő héttől már húzódzkodok lábfejen 24 kg-al. Ez a floor press maci program nagyon bejött. Bal kézzel stabilan megy a 3 ismétlés MP 24 kg-al- ennél többet nem is akarok egyenlőre, lehet menne 5-6 is.... Szóval arra járok gondolok egyet és ballal kinyomom háromszor. Nagyon tetszik. Emiatt ettem is egy kis almás süteményt. Jövő héttől már MP létrákat tervezek.
Nemsokára itt a lovas íjász verseny, bizakodó vagyok. Nagyon szeretnék már jó eredményt -130-150 ponttal elégedett lennék- lőni. Gusztáv fel van pörögve múlt héttől. A rövid intenzív edzések megtették hatásukat. A múlt héten inkább lassító edzés volt de úgy döntöttem nem lassítom vissza. Remélem hosszú távon megmarad ilyennek-egyedül a bakolásai nem tetszenek :). Bár a lovasíjász pályánk -ez a régi méretű 90 m-es pálya az új 110 m hosszú- nem tesz jót a menőkedvének. Lovasíjászni még mindig nem tudok a nagy sár miatt. Lassan felkerül a patkó lovam lábára.
Müller Péter: Gondviselés könyvében olvastam egy gyönyörű mondatot: Vér és könny nélkül nincs nagyság. Szerintem is ez marad ki a legtöbb modern "sikerre építő"- hogy legyél sikeres stb.- könyvből. (Aki dudás akar lenni pokolra kell annak menni...)

7 megjegyzés:

  1. Gusztit csókoltatom, úgy látszik,átveszi a Zenerdzsilyádat. :-)

    ez az utosló ez nagyon tetszett. a sikerépítő könyvek általában úgy szólnak,hogy minden olyan nagyon könnyű,mert mostanában az a divat,hogy "csak megmosom a hajam és már megyek is"(ha még emlékszik valaki) meg "vedd könnyedén" csak ez nem azon a szinten érvényes, ahogy szerintem a Köz Tudata alkalmazza,mert felületi életet eredményez,aminek nagy ára keletkezik,ahogy halad az idő. :-)

    VálaszTörlés
  2. Nah ez a felületesség ami engemet nagyon zavar a magyar hagyomány őrzők között...Hétvégi, időszakos hagyomány őrzők. A mélységet hiányolom a történelem tanszéken oktatóktól is, meg a kísérleti régészektől is-menjenek esőben, hóban,sárban, szélben is 2-3 évig utána beszéljenek... A napokban belefutottam egy professzor "bölcs" megjegyzésébe. A szkíta íj- nézd meg Kassainál, Grózernél...- az emberi gerinc vonalát követi. Hát a tiéd olyan. Szomorú és borzasztó. Más professzor azt mondja az angol botíj meg a nomád összetett íj ugyanolyan hatásfokú. Csak ezt nem az első működőképes példányából kellene kikövetkeztetni. Csináljon meg legalább ezer darabot.

    VálaszTörlés
  3. Természetesen nem minden hagyomány őrző! Amúgy mit őrzünk? Nem maradt meg szinte semmi.

    VálaszTörlés
  4. Kassai mester szokta mondani. Majd akkor kerülnek helyükre a dolgok amikor azt mondjuk büszkék-e ránk az ősök? Nem pedig azt büszke vagyok az ősökre.

    VálaszTörlés
  5. Attila! Azt szabad tudni, hogy a sámánizmus témával miért nem vállalt el senki?
    Egyébként te igazi ritkaság vagy ezzel hogy fontos számodra a hagyományőrzés és közben nem vagy jobbszélső. Lehet, hogy a suliban ezt nem értik?

    VálaszTörlés
  6. Mindenki mást mondott. Nála betelt a létszám, neki nem ez a területe, hát az lenne jó ha őt keresném de ő már sajnos elhunyt...Tippeim, ötleteim vannak de úgy igazából nem tudom. Pedig mindig mondtam. hogy voltam kinn mongolban sámánizmust kutató expedíción...

    VálaszTörlés
  7. Az önfejlesztő, karrierépítő, hogyan-legyünk-gazdagok-és-sikeresek irodalomba én is beleástam magam egy időben, de én azt vettem észre, hogy azok, amik nem csak a levegőbe beszélnek, hanem használható tanácsokat is adnak, megegyeznek abban, hogy nem azt mondják: "Bármit elérhetsz!" hanem azt, hogy "Bármit elérhetsz, ha hajlandó vagy megfizetni az árát." És ez az ár leginkább lemondásokat jelent: lemondasz a kényelmedről, az idődről, háttérbe szorítod a saját életed bizonyos területeit, hogy a számodra fontos célt elérd. Ilyen megvilágításban már nem annyira légvár-építés a téma. De csupán a könyv-olvasástól még nem lett senki sem gazdag, vagy sikeres. :)))
    Te például mi mindenről modasz le a Főiskola miatt, a lovasíjászat miatt, vagy akár amiatt, hogy Mezőkövesdről jársz Miskolcra, hogy minket oktass ...

    VálaszTörlés

Kettlebell hírek, május első hete

Artem 32 kg-os bellel helyből gömbbel felfelé szakítás egy lábon állva.  Valamint feltöltött egy videót amelyen 70 kg-os rúddal egykezes sza...