2012. január 26., csütörtök

Holdsarló, Vénusz

Ezt az égi jelenséget lóhátról akartam megnézni.
3 óra 34 perckor indultam ki a tanyáról és a túloldali völgybe tartottam. A nyáron murvás, köves utakat most hó fedi. Jól lehet haladni ezért nagy tempót diktáltam-olyanyira, hogy megfájdult a hasam. (A túloldalt az egész völgyön végig lehet menni tempós ügetésben.)
Régen a mongolok télen támadtak amikor akár folyók is befagytak-emlékezzünk amikor nálunk jártak a befagyott Duna jegén keltek át. -20 fok vagy - 40 fok felé az embernek nem biztos az jut az eszébe támadjuk meg a szomszédokat. Betonkemény emberek voltak.
Állítólag Thury György -H. T. szíves szóbeli közlése- egyik levelében írja, a Duna jegén szálltak meg és egyesek nem átallottak sátrat állítani. Őket már puhánynak tekintette. Thury korának világhírű bajvívója -is-  többszáz párviadalt megnyert. Még a mai Irak területéről is jött hozzá próbálkozó. Ki ismeri őt manapság? Csak Muszasi megy aki hozzá képest senki.
Az égi jelenséget 4 óra 50 perckor pillantottam meg a hátunk mögött.
A tanyára bevezető úton végig előttünk figyelhettük meg a jelenséget.

Kétezer és a tizenkettőben Vízöntő havának (/Boldogasszony/Nagyboldogasszony;székely naptárban Fergeteg) 26. napján.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kettlebell hírek, május első hete

Artem 32 kg-os bellel helyből gömbbel felfelé szakítás egy lábon állva.  Valamint feltöltött egy videót amelyen 70 kg-os rúddal egykezes sza...