2009. szeptember 14., hétfő

Saját sütésű kenyér, lángos

Az elmúlt hetekben magam sütöttem a kenyeret. Kovásszal készítettem mint régen-kovászt is magam csináltam.
Olvastam olyat, hogy régen egy hétre előre megsütötték a kenyereket és tényleg. Még 4-5 nap múlva is ugyanolyan volt. Nem penészedett! A múlt hét szombaton sütött kenyerem tegnapra száradt ki!
Valamint lángost is sütöttem párszor. Az egyik tanítványom nagyon jó lángos receptet adott nekem. Íme:
1 kg liszt
3 doboz kefir (én enélkül készítettem el)
1 kocka élesztő (1-szer készítettem élesztő helyett kovásszal. Nekem élesztővel jobb volt.)
3 dl tej
evőkanél cukor+ kevés tej az élesztő felfuttatásához (nekem jó vallta kevesebb cukor kellett a felfuttatásához)
1 kanál só
csipet szalakáli (ebből többet tettem egy csipetnél, ami nem baj de csipettel is jó)
Ezt összedolgozni és duplájára keleszteni. Azután kerekre nyújtani vagy kézzel kerekre húzogatni.
Mindig féladagot csináltam.
Rá tejföl sajt fokhagyma hüm, nagyon finom!

1 megjegyzés:

Kettlebell hírek, május első hete

Artem 32 kg-os bellel helyből gömbbel felfelé szakítás egy lábon állva.  Valamint feltöltött egy videót amelyen 70 kg-os rúddal egykezes sza...