2010. szeptember 11., szombat

SMR system beszámoló

Mottó: Ez itt nem a reklám helye!
Történt, hogy egy erőállóképességi versenyre való felkészülésem során - a megmérettetés előtt 2 héttel - megsérültem. Felhúzás gyakorlatot csináltam, a 2. szériában annyira közel mozgattam a rudat a testemhez, hogy a mozgás alsó szakaszában teljes erővel belehúztam a 100 kg-ot a lábszáramba. Elektromos ütésként a fájdalom a derekamtól az agyamig hatolt. Ledobtam a súlyt, a földre rogytam, szitkozódtam, hogy nem lehetek ilyen béna. Hiszen a gyakorlat kivitelezésénél pontosan a gerincet minél inkább mentesítő - a láb- és farizom erejére épülő - technika vezérelt, de "túl szorosra" sikerült. Nagy nehezen összeszedtem magam, a fekvenyomást - a mumus gyakorlatomat - letudtam úgy, hogy nyomás közben nem tudtam a padlóra letenni a talpamat. A nap további részén következetesen mozogtam, fekete nadálytővel kentem a fájdalmas területet, tudtam ha megpihen akkor a mozgásom nullára korlátozódik. Kénytelen kelletlen másnap elmentem orvoshoz - nem sokra tartom napjaink egészségügyi ellátását - a doki korábban súlyemelőknél dolgozott, megnyugtatott - és anélkül, hogy valami mozgásmintát nézett volna - felírt egy fájdalomcsillapítót és egy izomlazítót, amelyeknek a "jótékony" hatását már az első bevétel után éreztem, kótyagos volt a fejem és émelyegtem (amíg szedtem - 3-4 napig - ezek a tünetek folyamatosan meg voltak). Ezután hívtam fel Bajzát Attila RKC-t - akivel aznap este edzésem volt - kértem találjon ki valamit, mert a fent említett versenyen mindenképpen ott akarok lenni. Attila, mint mindig, segítőkész volt és az esti edzésre hozta a terápiás eszközt, az SMR szivacs hengert és a hozzávaló instrukciókat. Az iránymutatások alapján elkezdtem a gyakorlatokat, amelyek - az eddigi ismerteimhez képest - nem a sérült terület közelében voltak. A vádlijaim, a combjaim belső részén, combtótól térdig - majd egy hét múlva a külső részén is - gördültem a hengeren. Már az első alkalommal, a gyakorlatokat követően törzsdöntést csináltam, majd óvatosan le is hajoltam. Attila kölcsön adta a szivacsot és én minden este végigmasszíroztam a fenti területek, napról-napra jobban voltam, a gyógyszert a 3-4. napon elhagytam. Egy hét múlva már ismét rámentem a versenyfogásaimra, terheléssel is minden rendben van. Attila elmondta nekem, hogy ő az SMR rendszer sportspecifikus részét ismeri, ezért a "kúra" előtt konzultált Csiky Ferenccel és az ő iránymutatási alapján mozgatott. Mindkettejüknek köszönöm, hogy ma elindulhatok a Brutal Challengen, amire lélekben és fizikálisan már hónapok óta készültem.
2010. szeptember 11.
Szabó Zoltán (40)



(U.i. tőlem. Brutalon biztonságit ment Zoltán. 13 tonnát mozgatott meg amivel a bronz kategóriában végzett.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kettlebell hírek, május első hete

Artem 32 kg-os bellel helyből gömbbel felfelé szakítás egy lábon állva.  Valamint feltöltött egy videót amelyen 70 kg-os rúddal egykezes sza...