2011. április 8., péntek

Lovasíjászat, torna

Lovasíjászat:
7 hónap ez járt a fejemben. Ennyi ideje nem volt lovasíjászat. Csak róttam a köröket a tanya körül, sétáltam oda vissza a lőállás és a céltábla között, megunhatatlanul. Mikor megérkeztem a tanyára ledobtam az íjam, a vesszőm, a táskám és lementem a pályához. Bandi megint részeg volt és pénzt kért. Valamint a csizmámat jó gyújtósnak ítélte meg. (Természetesen nem kapott. A csizmám pedig megmaradt. Egyenlőre.) Kit érdekel ha lehet lehet lovasíjászni? Az első 30 m nem volt jó de a többi igen. Kicsit fentebbre akasztottam a középső cél deszkáját, megigazítottam egy karót a pálya mellett- fizetem a bértartást én már egy szöget nem ütök be a tanyán elég volt a sok segítésből... Azután vissza felsiettem átöltözni. 7 hónap. A ló is másként jött ki a karámból. A pályára vezető úton Gusztáv kis és nagy dolgát is elvégezte -a mi nem megszokott. Első futam üres volt. 7 hónap. Erre gondoltam miközben igazítottam be a vesszőket az első éles futamra. Ismét átléptettük a sáros részt aztán megszűnt minden... 60 m 5 vessző. 5 találat ebből 3 pontot érő helyen. Jobbra számítottam. Kell ez nekem? Megérte? merültek fel a kérdések. Nem sokat töprengtem rajta elengedtem a lovat és mentem vesszőt gyűjteni. Majd ismét készültem a következő futamra majd az azt követőre.... Egyik sem lett rosszabb vagy jobb az elsőnél. Igazából 7 hónap után jó ez az eredmény. Valami hiányérzetem mégis maradt utána. Popper mondta párkapcsolatoknál a párok elképzelik egymást aztán abból van a gond, hogy a másik nem olyan. Ezt lefordítottam a lovasíjászatomra. Másnak képzeltem el ezt az egész lovasíjász világot. Virgil Thomson azt mondja:
"Ha még nem csináltál egy dolgot próbálkozz vele háromszor. Először, hogy legyőzd a félelmeidet. Másodszor, hogy megtanuld, hogyan kell csinálni. Harmadszor, hogy kiderítsd szereted-e csinálni?" Szeretem csinálni? Régen azt mondtam volna igen. Manapság bizonytalan vagyok.


Torna:
A könyvtárban nagyon jó Torna könyvet találtam. Az összes ága - nyújtó, gyűrű, ló stb.- szerepel benne. A gyakorlatok szépen, egyszerűen lerajzolva hosszú oldalakon át. Be vannak sorolva A B C nehézségi fokokba. Mivel 1982-es kiadású így az akkori szabályokat, pontozási rendszert ismerteti. Nagyon jó könyv.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kettlebell hírek, május első hete

Artem 32 kg-os bellel helyből gömbbel felfelé szakítás egy lábon állva.  Valamint feltöltött egy videót amelyen 70 kg-os rúddal egykezes sza...