2012. április 27., péntek

2012, huszadik lovasíjász edzése és szakítás

Csütörtök:
Lovasíjászat. Átlagosan ment. 3-4 vesszők találtak legtöbbször. 6-7 vesszőket tudtam kilőni.
Estefelé húzódzkodás saját testsúllyal. Ezt kettő sorozat követte lábfejen 8 kg-al.
Péntek:
Itt-ott izomlázam van. Főként a tricepszemet érzem. (Gyúrunk :).)
Hosszas SMR system és némi átmozgatás után löktem párat dupla 24-el. Majd szakítottam. Ez utóbbin volt a hangsúly. Megnéztem viszonylag kényelmesen mennyi szakítás megy. 50 ismétlés (25 bal, 25 jobb.). Balnál párszor elveszítettem a fonalat. Utólagos számolásnál 21 ismétlés jött ki balra. Így is szuper eredmény -összesen 46 ismétlés! Ez új egyéni csúcs! Pihentebben, számolóval - jobban el tudok mélyülni...- reálisnak látom a 100 ismétlést. Ezt hamarosan meg is próbálom.  

Nekem a szakítás -mint már régebben írtam- jó hatással van a lovasíjászatomra. Ami új illetve újak ezen a téren az az alábbiak. Az egy kézcserével minél többet verzióra van szükségem, így a fogás is eléggé igénybe van véve -íjászként szükségem van rá.  Viszont az nem fordulhat elő, hogy e miatt ne tudjak íjászni.
Írtam régebben előbb utóbb eljön a határ és a még több szakítás edzéssel nem biztos javulni fog az eredmény. 
Nekem a fogás részének fejlesztésére ott van az íjászat. Meg az ésszerű buzogány használat -azon belül a shield cast gyakorlat. Magára a szakításomra jó hatással van a dupla súlyos lökés. Ez haladó gyakorlat. Inkább katonai kinyomást ajánlok. A láb fejlesztésére ott van nekem a lovaglás -illetve a lökés is igénybe veszi....  Mostanság kerül bevezetésre egy új elem. Ez pedig a futás. Pár -számtanilag elhanyagolható- km-en már túl vagyok. Úgy néz ki szükségem van a futás "okozta" keringési rendszer fejlesztésére is. Erről majd később, túl korai még erről írnom. Annyit viszont elárulok 1,5-6 km közötti távokról van/lesz szó. Egyenlőre bakancsban. Később pedig futócipőben. (Elnézést, nem minimalistában...)
Nagyon fontos a szakítás technikánál a kéz kinyitása az átfordulásnál. Ezt gyakorolni kell.
A szakítás edzés részére nem fogok adni ismétlés és sorozat számokat. Érdemes azzal a súllyal szakítani amivel biztosan mennek a katonai kinyomások. Néha el kell menni a határhoz és arrébb tenni a határkövet de mindig ott tartózkodni veszélyes. Azt ajánlom ahhoz a régi erős ember mondáshoz tartsd magad: Edzés után érezd úgy készen állsz a csatára a királyságért. (A szovjet mesteredzők versenyzőik versenyen elért eredményét vették 100 % -nak. Ennek vették a 90-85 % át és ez volt a max az edzésen. Amit még így is ritkán használtak. Zatsiorsky: Science of strenght training.)
(Szellemi hozzáállás. Magabiztosnak lenni de nem beképzeltnek. Remélni a legjobbat. Nem pánikolni. Ha nem megy nincs baj, majd máskor -néha nekem ezt nehéz betartani. Annyit nem ér az egész....  Figyelj a technikára ne az ismétlésszámra. Nekem így jobb szokott lenni....)
Nagyon-nagyon fontos még az átmozgatás -primal charge stb,. erről nem nyitunk hitvitát-, a masszázs -nálam SMR system- , némi nyújtás. A hideg vizes fürdőzés is jó regeneráció szempontjából... 
Néha pedig el kell felejteni ezt az egészet és teljesen mást kell csinálni. Egész nap feküdni és tv-t nézni....
Aki olvassa a blogomat láthatja fekvőtámaszokat is szoktam végrehajtani. Ez inkább csak önmagáért van. 
Hamarosan bejön az úszás is. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kettlebell hírek, május első hete

Artem 32 kg-os bellel helyből gömbbel felfelé szakítás egy lábon állva.  Valamint feltöltött egy videót amelyen 70 kg-os rúddal egykezes sza...