2013. május 13., hétfő

Hétfő

Itt esik. Egy idős ember mesélte, hogy neki úgy mesélték az öregek, amikor márciusban is esett hó akkor nyáron a nap mindig egy hétig sütött, utána 2 esős hét következett. Úgy néz ki igazuk lesz.
Én meg azt figyeltem meg, hogy 2010 környékén amikor száraz telek voltak, a nyár elég csapadékos lett. 

Szombaton fájt a vállam. Ez rendbe jött vasárnapra, amikor meg kis gyomorrontást szedtem össze. Ma mind a kettőnek hűlt nyoma, de nem sok energiát éreztem magamban az edzéshez. A hengerezésnél párszor majdnem elaludtam rajta. 
16 kg: 10 swing, 3 katonai nyomás.
2x16 kg: 10 swing, 3 katonai nyomás
24 kg: 10 swing, 3 katonai nyomás
2x24 kg: 10 swing 3 katonai nyomás.
Húzódzkodás:
20 kg: 2x3 ismétlés
Szakítás:
Ezt inkább nem írom le. Nem ment. Hiába pihentem ki minden eddiginél jobban magamat a sorozatok között 5 ismétlés környékén hirtelen 180 fokos fordulat történt és eléggé elfogytam. 
GHD pad szerűség:
10 ismétlés.
Nyugodt szívvel csuktam be az edzőterem ajtaját. Amit tudtam megtettem.

Most olvasom Sz. Jónás Ilona: Sokszínű középkor (Elte Eötvös Kiadó, 2010) könyvét. Ebből idézek. 
57: oldal: Egy 13. századi történet elmeséli, hogy az asszony miután megverte a férjét "jó fürdőkkel és füvekkel" meggyógyította. (Megjegyzésem: A szerelem.)
Szintén erről az oldalról. Az Espevrier című lovagregényben a hölgy fürdés után oly ragyogó lett, hogy a lovag teljesen elképedt. (Megjegyzésem: Mint a viccben. Kisfiú talál egy szappant. Anyukája mondja neki fürödjön azzal. 5 perc után kiabál a fiú. Anya kimehetek már? Nem, még fürödj! Ez a beszélgetés 5 perc után ismét lezajlik és a fiú ismét ugyanazt a választ kapja. 15 perc után szól a kisfiú, hogy megvan a piros szabadidőnadrágja.) Az ezt megelőző részben a szerző arról ír, hogy a középkorban mennyire elterjedt volt a fürdés. Lábjegyzetben felsorol pár szerzetesrend ezzel kapcsolatos szabályzatát. 56. oldal 24. lábjegyzet: "... évenként a nagyobb ünnepek előtt, másutt havonként, illetve minden harmadik héten, vagy 15 naponként." Azt hiszem a lovagregény nem támasztja alá kellőképpen és némi szakadékra utal a szerzetesek és a lovagok között -fürdés terén mindenképp.

The moon and the nightspirit: Föld szíve dobban (Tudom, nagyon régen már szerepelt a blogon. Megérdemli az ismétlést.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kettlebell hírek, május első hete

Artem 32 kg-os bellel helyből gömbbel felfelé szakítás egy lábon állva.  Valamint feltöltött egy videót amelyen 70 kg-os rúddal egykezes sza...