2015. augusztus 10., hétfő

Vallástörténet, révülés

Ma reggel kezembe akadt egy Müller Péter cikk a hegyekről. Ebben többek között ír arról, hogy pl a görög mitológiában az Istenek a hegy tetején laknak. Mózes a hegy tetején kapja meg a kőtáblákat -rajta a tíz parancsolattal- vagy pl Jézus első beszédét Hegyi beszédnek nevezik..... Rögtön jött a tényleg felfedezés érzés. Valóban egyik sem a Sechelle szigeteken a homokos tengerparton történt a pálmafák alatt kókuszlét szürcsölve. (Lehetne még sorolni a hegyes vallási példákat.....Pl az Altai a nomad népeknél szent hegy...)


Tegnap írtam Heffner Attila Keresztes sámánnak hogy a Napkereszt albumán lévő Sámántánc számban elképesztő erők feszülnek és ezért szeretném közzétenni. Mint egy népszerűsítve a munkáját. Tudjátok mit válaszolt? Elkészítem én. Rögtön beleegyeztem mert ez nem annyira az én világom. Még aznap este el is küldte az elkészült klippet. Vannak még rendes emberek!
"Héjmajön héjmajön.... tovarepít éber álmom - megnyílik most múlt és jövő - felemel az Öreg idő..... héjmajön héjmajön." Lovasíjászataim jutottak eszembe. 


Nemrég fedeztem fel Mircea Eliade munkásságát. Fogalmam nincs hogyan kerülhette el a figyelmem. Mindenesetre most pótolom. Jelenleg a három kötetes Vallási eszmék és hiedelmek története könyvet olvasom tőle. (Könyvtárban szeretni fognak, mert szerintem egy hónapig nem viszem vissza. Nem az a könyv amit egy hét alatt kiolvas az ember.) Ezenkívül beszereztem a Sámánizmus könyvét is. Most már csak legyen idő olvasni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kettlebell hírek, május első hete

Artem 32 kg-os bellel helyből gömbbel felfelé szakítás egy lábon állva.  Valamint feltöltött egy videót amelyen 70 kg-os rúddal egykezes sza...