2012. március 1., csütörtök

Ló orvosi könyv az 1700-as évekből

Nem vagyok elégedett a ló vágtájának kiülésével. Átnéztem pár nyugati lovas stílus szellemben íródott cikket, könyvet. Régebben a vágtát igyekeztem kiülni. Aztán elkezdtem kiállni. Most itt tartok. Lehet nem technikát kellett volna váltanom, hanem erőnlétet kellett volna növelnem. (Megjegyzem, nincs olyan erőnlét ami elég. Mindig fejleszteni kell.) Ma rövid de intenzív lovaglás lesz és megpróbálom kiülni a lovat. Valamint tervezek célra tartást is így.
 Most olvasok egy régi ló orvosi könyvet. Ilyen szép címe van: Lovakat orvosló könyv mely iratott Tseh Márton által Pesthen -1797-ben.  A "Hogy a te Lovad mindenkor vidám légyen, mikor te úton jársz..." receptet és egy másik érdekességet -ugyanis itt 4 lot sárkányvér kell ;a könyv végén lévő modern kori magyarázat szerint a sárkányvér a sárkányfa gyantájának pora- megosztom.


Az egész könyv lélek üdítő. Például a keresztet metszél nem egyszer fordul elő -így kell fölvágni ... 
A lőt és vágott sebek ellátásáról is ír. Sok részét nehéz érteni. Például íz-víz, vagy folyó epe a ló térdén vagy bokáján, spatt nevű betegség amit impóknak is neveznek, által járó epe.... Szerencsére ezek egy része magyarázva van a könyv végén -új magyarul....
Elnézést! Elragadott a könyv. (Van ahol Bak fagy kell a recepthez...)

Szétnéztem ismét a vessző gyártók között. Úgy döntöttem most figyelembe veszem milyen vesszőt ajánlanak adott húzáshosszú és erejű vesszőhöz. Külön örültem amikor láttam a Beman gyártó a történelmi íjat is feltüntette. Így az ő általuk ajánlott vesszőre esett a választásom. Majd rövidebbet rendelek -eddig 30 inch hosszúakkal lőttem most 28 inch es van betervezve. Emiatt valószínűleg merevebb lesz a vessző. A lágyításáért állítólag nehezebb vessző hegy kell. Kipróbáljuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kettlebell hírek, május első hete

Artem 32 kg-os bellel helyből gömbbel felfelé szakítás egy lábon állva.  Valamint feltöltött egy videót amelyen 70 kg-os rúddal egykezes sza...