2012. március 9., péntek

2012. harmadik lovasíjász edzése, nyugalom és hullámzás

Csütörtökön a lovasíjászat ellensúlyozására 100 jobbra hátrafordulást, és 100 fellépést hajtottam végre jobb lábbal, 70 cm magasra. (Mivel most már kevesebb lesz a bal kezes íjászat, ezért erre szükségem van.)

Írogattam már régebben is a régiek étkezéséről, annak mennyiségéről.  A MEK re felkerült a Magyar házi gazdasszony könyv  (1830)  Igaz mostanság nem annyira érdekel a régiek étkezése, de megosztom. Pár példa a könyvből.
 Az idézeteknél a MEK re felkerült könyv pdf számozását használom.
79.o.: "Kenyérnek egy személyre két fontot számlálván, kívántatik esztendő által 730 font kenyér." 1 font fél kiló
80.o.: Tésztaételt személyenként 3/4 fontot számol  Lencséből ,borsóból heti háromszori kiadásnál (ezt fogyasztásnak értelmezem) személyenként egy évre 156 itze vel számol. 1 icce 0,8 liter. És így tovább.

Csütörtökön a lovasíjászat hullámzott. Voltak jó és rossz futamok. A legrosszabbaknál 4-ből kettő talált, legjobbaknál 5-ből négy. Nem csak a saját, hanem Gusztáv teljesítménye is hullámzott. Lassan visszaszokunk.  Rendkívül lassan állnak össze a dolgok. Továbbra is hosszú kengyelszíjjal kísérletezek. Holnapra 100 követéses célra tartás lesz -mintha a pályán lennék. Van egy kettő finomság amit másként próbálok majd meg.lovasíjászat közben. A futamok alatt nem tudok tudatos maradni. Hiába tervezem el a tudatosságot mindig elmossa a lovasíjászat. Pár fejben lovasíjász futamot is tervezek -ebből pár kör már lement. :)
Arra jutottam felesleges a talajíjász vessző választó katalógusból kiválasztani a vesszőket. A lovasíjászatnál előrelövésnél a ló sebessége is valamennyire hozzáadódik. (Állítólag műsorban vizsgálták ezt. Ott arra jutottak a gépjármú sebességének 25 % hozzáadódik a vessző sebességéhez előre lövésnél.) Hátra lövésnél pedig úgy érzem, sokkalta jobban eltávolodunk a vesszőtől. Szinte otthagyjuk.
Holnap balkezes íjászat.

Ma először dupla 32-el gyakoroltam a lökés első részét - fej fölé lökés nem volt, az most nem is menne. Aztán dupla 24 el majd dupla 16 al löktem. Aztán szakítottam 24 kg-al. Végig kényelmi szinten maradtam
Mint most is látható nekem ez a szovjet edzésmódszer jön be. Először nagy súlyokra rámenni aztán jöhetnek a kisebbek.  (Igaz nekem az étkezésem is teljesen más.) Az előtte lévő átmozgatás -nem bemelegítés!- teljesen változó. Van, hogy nincs, máskor alig, megint máskor igen hosszú -akár hosszabb, mint az edzés.

Mostanság nyugodtabban leírom az edzéseimet. Hisz ez rám van szabva. A másik dolog amivel megbékéltem: lovasíjász és kettlebelles vagyok. Egy ujgur pásztort idézve, mint egy kéz ujjai. Nem kell döntenem. Csinálom míg bírom.

(Nyugalom és hullámzás... Mintha füvet szívtam volna. :))

FFDP- Remember...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kettlebell hírek, május első hete

Artem 32 kg-os bellel helyből gömbbel felfelé szakítás egy lábon állva.  Valamint feltöltött egy videót amelyen 70 kg-os rúddal egykezes sza...