2012. április 15., vasárnap

Átrendeződés fejben

Az elmúlt 3 napban és ma is semmi edzés nincs. Csupán csütörtökön lovagoltam pár percet. Fejben hangsúly átrendeződés történik... Edzés szakirodalmat elég rég olvastam. Van aki ezt mondja, van aki azt. Azután jön egy másik kutatási eredmény. Lehet, hogy az alábbiakért fogok kritikát kapni, hogy nem itt kellett volna, meg fenékbe rúgást....
Nézzük például az alapvető mozgásmintákat, csak a felszínt karcolva. A Muscles, nerves and movement in human occupation ( Science kiadó) 210. oldalán például a vállra a karral oda nyúlni és visszahúzni mozdulatot tekinti alapvetőnek. Ami biztos a mobilitással kell foglalkozni. (Az említett könyveben nincs egy olyan szép, kiforrott rendszer leírva, mint az FMS ben.)
Itt is ott is a hátrafordulás -ami számomra lovasíjászatban alapvető- hiányzik. 
Számomra jelenleg a technika a legfontosabb. Az erővonalak rajtad keresztül mutassanak. Ne legyen túlságosan elől vagy hátul a karod mondjuk TGU magas hídnál. (Ezt ha jól emlékszek Mel Shiff és Verkhoshansky: Supertraining könyvében olvastam.) Persze e mellett meg tud férni az FMS.
Ha valakinek ebből az jött le az FMS ről le akarom beszélni sajnálom. A tanítványaimnak azt szoktam mondani keressék meg az útjukat. Engemet a Primal Move nem érdekel. Viszont van tanítványom akit érdekel. Mondtam neki attól nyugodtan végezze el.  (Ki tudja, lehet egyszer én is elvégzem.....) Természetesen vannak kulcspontok amit megkövetelek!
Zárásként meg szeretnék világítani egy másik "világot". Az oroszok azt mondják -meg lovasoktatóktól is hallottam- kell egy kis túlhajtás a jobb regenerációs képességért és a jobb technika végrehajtásért. (Lovaglásnál sokszor hallottam. Vagy viking push pressnél is lehet úgy fogalmazni majd elfárad a karja és akkor jobban beleteszi a lábát....) A kérdés így hangzik. Hol van az a pont ahol még viszonylag kicsi a sérülés esélye de már jótékony hatással van az előbb említett kettőre. Ezt nehéz megmondani, én ezt mondom...  Jómagam eddig lökés edzésemben egyszer találtam ezt el.... (Amúgy ritkán törekszek ennek a pontnak elérésére...) Menjetek inkább edzetek! Míg ezt elolvastátok mennyit tudtatok volna pl. swingelni.....
Remélem nem sértettem meg senkit! Most így gondolom, látom a dolgokat.

Utólag: Nem használ a szívnek halolaj kapszula 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kettlebell hírek, május első hete

Artem 32 kg-os bellel helyből gömbbel felfelé szakítás egy lábon állva.  Valamint feltöltött egy videót amelyen 70 kg-os rúddal egykezes sza...